Zlepšete svou fyzickou kondici pro surfování plaváním v bazénu

(1)

Jste trochu zimomřiví a nechce se vám surfovat v únoru?Nechce se vám dělat kachní ponory ve vodě o teplotě 11 °C?Ale jakmile se oteplí, hned máte chuť dostat se do formy a vrhnout se do vln.

Abyste na fyzičce nezbytné pro surfování mohli pracovat i v zimě, začněte chodit plavat do bazénu.
 

pádlování trénink surf

 

Na první pohled je zřejmé, že pohyby při plavání kraulem jsou velmi podobné pohybům pádlujícího surfaře. Ale věděli jste, že při pohybu ve vodě stráví surfař pádlováním více než 80 % času?

Z tohoto důvodu je jasné, proč je dobré s tréninkem během zimních měsíců úplně nepřestávat. Když necháte své paže tak dlouho odpočívat, při prvním surfování vás již po půl hodině donutí udělat si pauzu.
 

Proto vám chceme představit hodinu plaveckého tréninku pro surfaře, kterou jsme připravili ve spolupráci s týmy značky  Nabaiji, zaměřené na plavecké vybavení.

Proč potřebují surfaři speciální plavecký trénink a nestačí jim uplavat co největší počet bazénů?

Protože námaha při surfování není vytrvalostní povahy a má svá specifika. Náš trénink je tedy zaměřen na rozvíjení 2 prvků nezbytných pro surfování: výdrže a síly pro zdolávání vln při pádlovánídynamiky nezbytné pro vyskočení na prkno (take-off).

 

Pro zdolávání vln potřebujete sílu a výdrž:

 

Pádlování skrz vlny vyžaduje zejména výdrž, protože může trvat i několik minut. Nejde však o klasickou vytrvalostní aktivitu, protože námaha je pravidelně přerušována vlnami a kachními ponory. Tím člověk ztrácí tempo a chvilka odpočinku, kterou kachní ponor představuje, je příliš krátká na to, aby tuto ztrátu mohla kompenzovat. Důležitým faktorem v této fázi je také poměr výkon / výdrž.
Budete raději přes vlny zvolna pádlovat 15 minut, nebo seberete všechny síly a proplujete jimi za 5 minut? Odpověď je zřejmá, protože čím více času strávíte proplouváním, tím více vln budete muset překonat a tím spíše vás bude moře vracet zpět po nedokonalých kachních ponorech. Vhodné cvičení pro vybudování dobrého poměru výdrže a síly je dělený trénink: plavejte opakovaně krátké vzdálenosti (25 / 50 / 100 m) s krátkými pauzami na odpočinek (10-30 s), buď ve stálém tempu, nebo se změnami tempa. Trénink může zahrnovat jednu či více sérií děleného tréninku, v závislosti na úrovni vaší pokročilosti a na délce sérií. Nezapomínejte na přestávky na odpočinek. Například: 6 x 100 m kraul, 30vteřinová přestávka po každé uplavané délce. Pomalé tempo, střední tempo, rychlé tempo (3krát).
10 x 50 m se startem každou minutu (doba přestávky tedy záleží na čase, který potřebujete pro uplavání 50 m)
 

Pro vyskočení na prkno (take-off) potřebujete dynamiku:

Jedná se o velmi krátký okamžik, který je ale nesmírně důležitý. V tomto krátkém okamžiku musíte vyvinout značnou sílu, abyste se dostali na vlnu, a přitom se plně soustředit a zpevnit tělo, abyste se mohli postavit. Na tuto fázi se můžete částečně připravovat posilováním (kliky, cviky pro posílení břišních svalů, dřepy…).
Při plavání potom trénujte dynamiku a výbušnost prostřednictvím sprintů, pravidelně přitom využívejte i plavecké packy. Trénink můžete strukturovat dvěma způsoby: buď se věnujte pouze sprintům, nebo uplavané délky prokládejte posilováním na zemi.


 

pádlování trénink surf

Například:
8 x 25 m: 10 m naplno, potom 15 m zvolnit, 20 s odpočinek mezi každým sprintem.
200 m fitness: po každých uplavaných 25 m si zacvičte na zemi: 5 kliků, 10 zkracovaček, 5 přítahů na břehu s tělem ponořeným ve vodě, 5 take-offů, 5 dřepů…
(Nezapomeňte dodržovat bezpečnostní pravidla plaveckého bazénu, ne ve všech je povoleno cvičit mimo bazén)
 

Kolik tréninků týdně?

 

Vše záleží na tom, jaké cíle jste si stanovili a kolikrát si během zimy skutečně zasurfujete.

Pokud přes zimu vůbec surfovat nebudete, pro minimální udržení vaší fyzické kondice vám postačí jeden trénink v plaveckém bazénu týdně.
Pokud naleznete motivaci chodit v zimě plavat 2-3krát týdně, zlepšíte svou fyzickou kondici a na jaře budete před prvním surfováním ve vynikající formě.

 

Je možné pádlovat na surfu v plaveckém bazénu?  

Nesmějte se! V některých bazénech to možné je!
Ve Francii je to možné například  v surf klubu v Mérignacu u Bordeaux, kde je možné v zimním období plavání kombinovat s tréninkem surfařských dovedností – pádlování, kachního ponoru...
 

Zdroje:
http://fr.nabaiji.com/fr/conseils
http://www.sportsource.fr/
http://www.surfclubmerignac.com/le-club/

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
HAUT DE PAGE